MESLEKİ GELİŞİM ATÖLYESİ DERSİ HAFTALIK PROGRAMI
1.Hafta Konularımız |
Öğrenme Birimi 1 / AHİLİK VE MESLEK ETİĞİ 1.1 Meslek Etiği ve İletişim 1.2 Ahilik ve Ahilik İlkeleri |
Kazanımlarımız |
1. Kuralların gerekliliğini ve işlevini toplumsal fayda açısından tartışır. 2. Meslek etiği ve ahilik ile ilgili temel kavramları (meslek etiği, ahilik, ahlak, etik ve vb.) ve ahilik ilkelerini açıklar. 3-Geçmişten günümüze meslek kuruluşları ve ahiliğin tarihsel gelişimini açıklar. 4- Ahiliğin toplum düzenindeki yerini ve iş hayatına katkılarını açıklar. 5- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili yapılan grup çalışmaları ve sınıf tartışmaları sırasında kendini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 6- Ahilik ve meslek etiği ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 7- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili grup çalışmasındaki deneyimlerinden yola çıkarak iletişim engellerini açıklar. 8- Gözlem ve deneyimlerinden yola çıkarak meslek etiği ile ilgili problemleri tanımlar. 9- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili verilen problem durumlarını eleştirel okuma ile analiz eder. 10. Meslek etiği ve ahilik ile ilgili bir problemin olası sebeplerini ve çözüm yollarını araştırır. . 11- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili probleme ilişkin çıkarımda bulunur. |
2.Hafta Konularımız |
1.3 Meslek Etiğine Uygun Problem Çözme 1.4 Öğrenme Birimi Değerlendirme |
Kazanımlarımız |
1. Kuralların gerekliliğini ve işlevini toplumsal fayda açısından tartışır. 2. Meslek etiği ve ahilik ile ilgili temel kavramları (meslek etiği, ahilik, ahlak, etik ve vb.) ve ahilik ilkelerini açıklar. 3-Geçmişten günümüze meslek kuruluşları ve ahiliğin tarihsel gelişimini açıklar. 4- Ahiliğin toplum düzenindeki yerini ve iş hayatına katkılarını açıklar. 5- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili yapılan grup çalışmaları ve sınıf tartışmaları sırasında kendini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 6- Ahilik ve meslek etiği ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 7- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili grup çalışmasındaki deneyimlerinden yola çıkarak iletişim engellerini açıklar. 8- Gözlem ve deneyimlerinden yola çıkarak meslek etiği ile ilgili problemleri tanımlar. 9- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili verilen problem durumlarını eleştirel okuma ile analiz eder. 10. Meslek etiği ve ahilik ile ilgili bir problemin olası sebeplerini ve çözüm yollarını araştırır. . 11- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili probleme ilişkin çıkarımda bulunur. |
3.Hafta Konularımız |
Öğrenme Birimi-2 İş Sağlığı ve Güvenliği 2.1 Kavramlarla Tanışıyoruz: 2.2 Empati Haritası ve Güvenlik Kültürü |
Kazanımlarımız |
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve basamaklarını kullanır. 2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve giderici tedbirleri açıklar. 3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar. 4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken önlemleri açıklar 5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler. 9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel okuma ile analiz eder. 10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı düşünme yöntemlerini kullanır. 11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma sorusunu belirler. 12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi ile çözüm üretir. 13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır. 15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi geliştirir. 16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi test eder. |
4.Hafta Konularımız |
2.3 İş Kazaları 2.4 İş Sağlığı ve Güvenliğini Tehdit Eden Unsurlar |
Kazanımlarımız |
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve basamaklarını kullanır. 2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve giderici tedbirleri açıklar. 3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar. 4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken önlemleri açıklar 5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler. 9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel okuma ile analiz eder. 10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı düşünme yöntemlerini kullanır. 11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma sorusunu belirler. 12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi ile çözüm üretir. 13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır. 15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi geliştirir. 16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi test eder. |
5.Hafta Konularımız |
2.5 İş Yerinde Kaza, Yaralanma ve Yangınlar 2.6 Çözüm Fikrini Belirlemek ve Geliştirmek |
Kazanımlarımız |
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve basamaklarını kullanır. 2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve giderici tedbirleri açıklar. 3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar. 4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken önlemleri açıklar 5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler. 9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel okuma ile analiz eder. 10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı düşünme yöntemlerini kullanır. 11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma sorusunu belirler. 12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi ile çözüm üretir. 13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır. 15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi geliştirir. 16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi test eder. |
6.Hafta Konularımız |
2.7 İş Sağlığı ve Güvenliğini Güçlendirecek Prototip Oluşturmak 2.8 Prototipi Test Etmek ve Geri Bildirim Almak |
Kazanımlarımız |
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve basamaklarını kullanır. 2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve giderici tedbirleri açıklar. 3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar. 4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken önlemleri açıklar 5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler. 9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel okuma ile analiz eder. 10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı düşünme yöntemlerini kullanır. 11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma sorusunu belirler. 12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi ile çözüm üretir. 13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır. 15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi geliştirir. 16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi test eder. |
7.Hafta Konularımız |
2.9 İş Kazalarındaki Olumsuzluklardan Öğrenmek 2.10 İş Sağlığı ve Güvenliği Çalışmasını Raporlamak |
Kazanımlarımız |
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve basamaklarını kullanır. 2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve giderici tedbirleri açıklar. 3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar. 4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken önlemleri açıklar 5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler. 9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel okuma ile analiz eder. 10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı düşünme yöntemlerini kullanır. 11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma sorusunu belirler. 12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi ile çözüm üretir. 13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır. 15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi geliştirir. 16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi test eder. |
8.Hafta Konularımız |
2.11 Öğrenme Birimi Değerlendirme |
Kazanımlarımız |
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve basamaklarını kullanır. 2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve giderici tedbirleri açıklar. 3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar. 4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken önlemleri açıklar 5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler. 9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel okuma ile analiz eder. 10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı düşünme yöntemlerini kullanır. 11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma sorusunu belirler. 12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi ile çözüm üretir. 13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır. 15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi geliştirir. 16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi test eder. |
9.Hafta Konularımız |
Ölçme değerlendirme sınavı |
Kazanımlarımız |
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve basamaklarını kullanır. 2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve giderici tedbirleri açıklar. 3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar. 4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken önlemleri açıklar 5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler. 9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel okuma ile analiz eder. 10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı düşünme yöntemlerini kullanır. 11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma sorusunu belirler. 12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi ile çözüm üretir. 13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır. 15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi geliştirir. 16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi test eder. |
10.Hafta Konularımız |
Öğrenme Birimi 3 3.1 Teknoloji Nedir? 3.2 İletişim Teknolojileri |
Kazanımlarımız |
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya sözlü/sözsüz) kullanır. 3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini tartışır. 4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder. 7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz iletişim unsurları açısından analiz eder. 8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili problemleri çözer. 9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. |
11.Hafta Konularımız |
3.3 Otonom Teknolojileri |
Kazanımlarımız |
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya sözlü/sözsüz) kullanır. 3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini tartışır. 4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder. 7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz iletişim unsurları açısından analiz eder. 8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili problemleri çözer. 9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. |
12.Hafta Konularımız |
3.4 Yapı Teknolojileri |
Kazanımlarımız |
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya sözlü/sözsüz) kullanır. 3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini tartışır. 4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder. 7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz iletişim unsurları açısından analiz eder. 8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili problemleri çözer. 9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. |
13.Hafta Konularımız |
3.5 Enerji Teknolojileri |
Kazanımlarımız |
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya sözlü/sözsüz) kullanır. 3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini tartışır. 4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder. 7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz iletişim unsurları açısından analiz eder. 8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili problemleri çözer. 9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. |
14.Hafta Konularımız |
3.6 Endüstriyel Dönüşüm |
Kazanımlarımız |
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya sözlü/sözsüz) kullanır. 3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini tartışır. 4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder. 7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz iletişim unsurları açısından analiz eder. 8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili problemleri çözer. 9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. |
15.Hafta Konularımız |
3.7 Endüstri Dönemleri |
Kazanımlarımız |
11. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya sözlü/sözsüz) kullanır. 3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini tartışır. 4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder. 7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz iletişim unsurları açısından analiz eder. 8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili problemleri çözer. 9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. |
16.Hafta Konularımız |
3.8 Öğrenme Birimi Değerlendirme |
Kazanımlarımız |
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya sözlü/sözsüz) kullanır. 3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini tartışır. 4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder. 7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz iletişim unsurları açısından analiz eder. 8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili problemleri çözer. 9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. |
17.Hafta Konularımız |
Ölçme Değerlendirme Sınavı |
Kazanımlarımız |
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya sözlü/sözsüz) kullanır. 3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini tartışır. 4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder. 7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz iletişim unsurları açısından analiz eder. 8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili problemleri çözer. 9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. |
18.Hafta Konularımız |
Öğrenme birimleri Değerlendirme |
Kazanımlarımız |
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya sözlü/sözsüz) kullanır. 3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini tartışır. 4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır 6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder. 7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz iletişim unsurları açısından analiz eder. 8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili problemleri çözer. 9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. |
19.Hafta Konularımız |
Öğrenme Birimi -4 Çevre Koruma |
Kazanımlarımız |
1. “Azalt, yeniden kullan, geri dönüştür” ilkeleri çerçevesinde çevre ile ilgilı̇ kavramları açıklar. 2. İnsan faaliyetlerinin hava, su ve toprak kirliliğine etkisini açıklar. 3. Her bireyin ürettiği atığın sorumluluğunu almasının ülke ekonomisine ve yaban hayata katkısını araştırır. 4. Çevresindeki ve kendi oluşturduğu atıkların farkına vararak geri dönüşüm süreçlerini açıklar. 5. Çevre koruma ile ilgili verilen senaryo çalışmasında kendini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 6. Sahip olduğu değerlerin çevre korumaya yönelik davranışlarına etkisini fark eder. 7. Çevre koruma ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 8. Grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile işbirliği içinde çalışır. 9. Bireysel olarak çevre koruma ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 10. Çevre koruma ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 11. Çevre koruma ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. 12. Çevre koruma ile ilgili problemi çözmek için yenilikçi düşünmeyle strateji geliştirir. 13. Çevre koruma ile ilgili metinlerdeki problem durumunu eleştirel okuma ile analiz eder. |
20.Hafta Konularımız |
4.3 Okulumuz Atıklarının İncelenmesi 4.4 Yeşil Bir Fikrim Var 4.5 Öğrenme Birimi Değerlendirme |
Kazanımlarımız |
1. “Azalt, yeniden kullan, geri dönüştür” ilkeleri çerçevesinde çevre ile ilgilı̇ kavramları açıklar. 2. İnsan faaliyetlerinin hava, su ve toprak kirliliğine etkisini açıklar. 3. Her bireyin ürettiği atığın sorumluluğunu almasının ülke ekonomisine ve yaban hayata katkısını araştırır. 4. Çevresindeki ve kendi oluşturduğu atıkların farkına vararak geri dönüşüm süreçlerini açıklar. 5. Çevre koruma ile ilgili verilen senaryo çalışmasında kendini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 6. Sahip olduğu değerlerin çevre korumaya yönelik davranışlarına etkisini fark eder. 7. Çevre koruma ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 8. Grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile işbirliği içinde çalışır. 9. Bireysel olarak çevre koruma ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 10. Çevre koruma ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 11. Çevre koruma ile ilgili verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır. 12. Çevre koruma ile ilgili problemi çözmek için yenilikçi düşünmeyle strateji geliştirir. 13. Çevre koruma ile ilgili metinlerdeki problem durumunu eleştirel okuma ile analiz eder. |
21.Hafta Konularımız |
Öğrenme Birimi 5 Girişimci Fikirler, İş Kurma ve Yürütme 5.1 Girişimciliğe İlk Adım |
Kazanımlarımız |
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri değerlendirir. 3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar. 5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar. 6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması oluşturur. 7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı hazırlar. 8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer 9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili faaliyetlerini planlar. 10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans değerlendirme süreçlerini planlar. 11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate alır. 12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili fikirlerini planlay 13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir. 17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar. 18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir |
22.Hafta Konularımız |
5.2 Bir Girişim Hikâyesi |
Kazanımlarımız |
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri değerlendirir. 3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar. 5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar. 6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması oluşturur. 7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı hazırlar. 8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer 9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili faaliyetlerini planlar. 10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans değerlendirme süreçlerini planlar. 11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate alır. 12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili fikirlerini planlay 13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir. 17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar. 18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir |
23.Hafta Konularımız |
5.3 Fikirden Girişime 5.4 Havada Uçuşan Fikirler |
Kazanımlarımız |
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri değerlendirir. 3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar. 5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar. 6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması oluşturur. 7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı hazırlar. 8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer 9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili faaliyetlerini planlar. 10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans değerlendirme süreçlerini planlar. 11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate alır. 12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili fikirlerini planlay 13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir. 17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar. 18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir |
24.Hafta Konularımız |
5.5 Yeni Bir İşletme 5.6 İşletme Ne İş Yapar? |
Kazanımlarımız |
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri değerlendirir. 3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar. 5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar. 6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması oluşturur. 7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı hazırlar. 8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer 9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili faaliyetlerini planlar. 10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans değerlendirme süreçlerini planlar. 11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate alır. 12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili fikirlerini planlay 13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir. 17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar. 18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir |
25.Hafta Konularımız |
5.7 Pazarlama Karması 5.8 Yönetim Planı ve Stok Yöntemi |
Kazanımlarımız |
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri değerlendirir. 3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar. 5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar. 6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması oluşturur. 7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı hazırlar. 8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer 9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili faaliyetlerini planlar. 10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans değerlendirme süreçlerini planlar. 11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate alır. 12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili fikirlerini planlay 13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir. 17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar. 18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir |
26.Hafta Konularımız |
5.9 Finans Yönetimi ve İnsan Kaynakları 5.10 Sahne Sizin |
Kazanımlarımız |
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri değerlendirir. 3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar. 5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar. 6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması oluşturur. 7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı hazırlar. 8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer 9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili faaliyetlerini planlar. 10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans değerlendirme süreçlerini planlar. 11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate alır. 12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili fikirlerini planlar 13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir. 17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar. 18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir |
27.Hafta Konularımız |
5.11 Öğrenme Birimi Değerlendirme |
Kazanımlarımız |
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri değerlendirir. 3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar. 5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar. 6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması oluşturur. 7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı hazırlar. 8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer 9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili faaliyetlerini planlar. 10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans değerlendirme süreçlerini planlar. 11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate alır. 12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili fikirlerini planlay 13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir. 17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar. 18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir |
28.Hafta Konularımız |
Ölçme Değerlendirme Sınavı |
Kazanımlarımız |
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar. 2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri değerlendirir. 3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları açıklar. 4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar. 5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar. 6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması oluşturur. 7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı hazırlar. 8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer 9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili faaliyetlerini planlar. 10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans değerlendirme süreçlerini planlar. 11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate alır. 12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili fikirlerini planlay 13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen problemin farklı çözüm yollarını araştırır. 16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir. 17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar. 18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir |
28.Hafta Örnek sınav Soruları |
28..Hafta Örnek Cevap Anahtarı |
1.Hafta Konularımız |
Öğrenme Birimi 6 Fikrî ve Sınai Mülkiyet Hakları 6.1 Kendi Oyunumuzu Tasarlıyoruz 6.2 Bu Orijinal mi? |
Kazanımlarımız |
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri kavramlarını açıklar. 2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve başvuru süreçlerini açıklar. 3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar. 4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai haklar çerçevesinde açıklar. 5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar. 6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil sürecini açıklar. 7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar. 8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil süreçlerini açıklar 9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve düşünceleri dikkate alır. 10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi çözer. 14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar. 15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir. |
30.Hafta Konularımız |
6.3 Logonu Oluştur, Markanı Büyüt! |
Kazanımlarımız |
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri kavramlarını açıklar. 2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve başvuru süreçlerini açıklar. 3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar. 4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai haklar çerçevesinde açıklar. 5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar. 6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil sürecini açıklar. 7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar. 8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil süreçlerini açıklar 9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve düşünceleri dikkate alır. 10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi çözer. 14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar. 15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir. |
31.Hafta Konularımız |
6.4 Bu Kimin Fikri? |
Kazanımlarımız |
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri kavramlarını açıklar. 2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve başvuru süreçlerini açıklar. 3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar. 4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai haklar çerçevesinde açıklar. 5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar. 6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil sürecini açıklar. 7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar. 8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil süreçlerini açıklar 9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve düşünceleri dikkate alır. 10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi çözer. 14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar. 15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir. |
32.Hafta Konularımız |
6.5 Bilginin Kaynağını Biliyorum |
Kazanımlarımız |
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri kavramlarını açıklar. 2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve başvuru süreçlerini açıklar. 3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar. 4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai haklar çerçevesinde açıklar. 5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar. 6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil sürecini açıklar. 7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar. 8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil süreçlerini açıklar 9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve düşünceleri dikkate alır. 10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi çözer. 14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar. 15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir. |
33.Hafta Konularımız |
6.6 Bana Bir Yer Söyle, Sana Coğrafi İşaretini Söyleyeyim |
Kazanımlarımız |
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri kavramlarını açıklar. 2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve başvuru süreçlerini açıklar. 3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar. 4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai haklar çerçevesinde açıklar. 5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar. 6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil sürecini açıklar. 7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar. 8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil süreçlerini açıklar 9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve düşünceleri dikkate alır. 10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi çözer. 14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar. 15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir. |
34.Hafta Konularımız |
6.7 Öğrenme Birimi Değerlendirme |
Kazanımlarımız |
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri kavramlarını açıklar. 2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve başvuru süreçlerini açıklar. 3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar. 4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai haklar çerçevesinde açıklar. 5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar. 6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil sürecini açıklar. 7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar. 8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil süreçlerini açıklar 9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve düşünceleri dikkate alır. 10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi çözer. 14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar. 15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir. |
35.Hafta Konularımız |
Ölçme Değerlendirme Sınavı |
Kazanımlarımız |
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri kavramlarını açıklar. 2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve başvuru süreçlerini açıklar. 3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar. 4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai haklar çerçevesinde açıklar. 5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar. 6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil sürecini açıklar. 7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar. 8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil süreçlerini açıklar 9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve düşünceleri dikkate alır. 10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi çözer. 14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar. 15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir. |
35.Hafta Örnek Sınav Soruları |
35.Hafta Cevap Anahtarı Örnek Sınav Soruları- 2 Klasik sorular Örnek Sınav Soruları -2 Cevap Anahtarı |
36.Hafta Konularımız |
Yıl Sonu değerlendirme |
Kazanımlarımız |
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri kavramlarını açıklar. 2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve başvuru süreçlerini açıklar. 3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar. 4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai haklar çerçevesinde açıklar. 5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar. 6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil sürecini açıklar. 7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar. 8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil süreçlerini açıklar 9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve düşünceleri dikkate alır. 10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır. 11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder. 12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır. 13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi çözer. 14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar. 15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir. |
Hiç yorum yok