Header Ads

MESLEKİ GELİŞİM ATÖLYESİ DERSİ HAFTALIK PROGRAMI

1.Hafta Konularımız
Öğrenme Birimi 1 / AHİLİK VE MESLEK ETİĞİ 
1.1 Meslek Etiği ve İletişim
1.2 Ahilik ve Ahilik İlkeleri 
Kazanımlarımız
1. Kuralların gerekliliğini ve işlevini toplumsal fayda
açısından tartışır.
2. Meslek etiği ve ahilik ile ilgili temel kavramları (meslek
etiği, ahilik, ahlak, etik ve vb.) ve ahilik ilkelerini açıklar.
3-Geçmişten günümüze meslek kuruluşları ve ahiliğin
tarihsel gelişimini açıklar.
4- Ahiliğin toplum düzenindeki yerini ve iş hayatına
katkılarını açıklar.
5- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili yapılan grup çalışmaları ve
sınıf tartışmaları sırasında kendini yazılı ve sözlü olarak
ifade eder.
6- Ahilik ve meslek etiği ile ilgili grup çalışmaları sırasında
arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
7- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili grup çalışmasındaki
deneyimlerinden yola çıkarak iletişim engellerini açıklar.
8- Gözlem ve deneyimlerinden yola çıkarak meslek etiği ile
ilgili problemleri tanımlar.
9-  Meslek etiği ve ahilik ile ilgili verilen problem
durumlarını eleştirel okuma ile analiz eder.
10. Meslek etiği ve ahilik ile ilgili bir problemin olası
sebeplerini ve çözüm yollarını araştırır.  .
11- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili probleme ilişkin çıkarımda
bulunur.

2.Hafta Konularımız

1.3 Meslek Etiğine Uygun Problem Çözme

1.4 Öğrenme Birimi Değerlendirme

Kazanımlarımız
1. Kuralların gerekliliğini ve işlevini toplumsal fayda
açısından tartışır.
2. Meslek etiği ve ahilik ile ilgili temel kavramları (meslek
etiği, ahilik, ahlak, etik ve vb.) ve ahilik ilkelerini açıklar.
3-Geçmişten günümüze meslek kuruluşları ve ahiliğin
tarihsel gelişimini açıklar.
4- Ahiliğin toplum düzenindeki yerini ve iş hayatına
katkılarını açıklar.
5- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili yapılan grup çalışmaları ve
sınıf tartışmaları sırasında kendini yazılı ve sözlü olarak
ifade eder.
6- Ahilik ve meslek etiği ile ilgili grup çalışmaları sırasında
arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
7- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili grup çalışmasındaki
deneyimlerinden yola çıkarak iletişim engellerini açıklar.
8- Gözlem ve deneyimlerinden yola çıkarak meslek etiği ile
ilgili problemleri tanımlar.
9-  Meslek etiği ve ahilik ile ilgili verilen problem
durumlarını eleştirel okuma ile analiz eder.
10. Meslek etiği ve ahilik ile ilgili bir problemin olası
sebeplerini ve çözüm yollarını araştırır.  .
11- Meslek etiği ve ahilik ile ilgili probleme ilişkin çıkarımda
bulunur.

3.Hafta Konularımız
Öğrenme Birimi-2 İş Sağlığı ve Güvenliği
 2.1 Kavramlarla Tanışıyoruz: 
2.2 Empati Haritası ve Güvenlik Kültürü
Kazanımlarımız
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve
basamaklarını kullanır. 
2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve
giderici tedbirleri açıklar.
3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve
yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar.
4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken
önlemleri açıklar
5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve
sözlü ifade eder.
7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş
birliği içinde çalışır.
8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup
arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler.
9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel
okuma ile analiz eder.
10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı
düşünme yöntemlerini kullanır. 
11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma
sorusunu belirler.
12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi
ile çözüm üretir.
13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını
araştırır.
14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama
araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır.
15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi
geliştirir.
16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi
test eder.

4.Hafta Konularımız
2.3 İş Kazaları
2.4  İş Sağlığı ve Güvenliğini Tehdit Eden Unsurlar
Kazanımlarımız
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve
basamaklarını kullanır. 
2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve
giderici tedbirleri açıklar.
3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve
yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar.
4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken
önlemleri açıklar
5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve
sözlü ifade eder.
7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş
birliği içinde çalışır.
8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup
arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler.
9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel
okuma ile analiz eder.
10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı
düşünme yöntemlerini kullanır. 
11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma
sorusunu belirler.
12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi
ile çözüm üretir.
13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını
araştırır.
14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama
araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır.
15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi
geliştirir.
16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi
test eder.

5.Hafta Konularımız

2.5 İş Yerinde Kaza, Yaralanma ve Yangınlar

2.6 Çözüm Fikrini Belirlemek ve Geliştirmek

Kazanımlarımız
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve
basamaklarını kullanır. 
2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve
giderici tedbirleri açıklar.
3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve
yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar.
4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken
önlemleri açıklar
5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve
sözlü ifade eder.
7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş
birliği içinde çalışır.
8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup
arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler.
9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel
okuma ile analiz eder.
10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı
düşünme yöntemlerini kullanır. 
11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma
sorusunu belirler.
12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi
ile çözüm üretir.
13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını
araştırır.
14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama
araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır.
15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi
geliştirir.
16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi
test eder.

6.Hafta Konularımız
2.7 İş Sağlığı ve Güvenliğini Güçlendirecek Prototip Oluşturmak
2.8 Prototipi Test Etmek ve Geri Bildirim Almak
Kazanımlarımız
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve
basamaklarını kullanır. 
2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve
giderici tedbirleri açıklar.
3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve
yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar.
4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken
önlemleri açıklar
5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve
sözlü ifade eder.
7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş
birliği içinde çalışır.
8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup
arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler.
9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel
okuma ile analiz eder.
10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı
düşünme yöntemlerini kullanır. 
11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma
sorusunu belirler.
12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi
ile çözüm üretir.
13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını
araştırır.
14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama
araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır.
15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi
geliştirir.
16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi
test eder.

7.Hafta Konularımız
2.9 İş Kazalarındaki Olumsuzluklardan Öğrenmek
2.10 İş Sağlığı ve Güvenliği Çalışmasını Raporlamak
Kazanımlarımız
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve
basamaklarını kullanır. 
2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve
giderici tedbirleri açıklar.
3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve
yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar.
4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken
önlemleri açıklar
5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve
sözlü ifade eder.
7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş
birliği içinde çalışır.
8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup
arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler.
9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel
okuma ile analiz eder.
10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı
düşünme yöntemlerini kullanır. 
11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma
sorusunu belirler.
12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi
ile çözüm üretir.
13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını
araştırır.
14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama
araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır.
15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi
geliştirir.
16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi
test eder.

8.Hafta Konularımız
2.11 Öğrenme Birimi Değerlendirme
Kazanımlarımız
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve
basamaklarını kullanır. 
2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve
giderici tedbirleri açıklar.
3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve
yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar.
4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken
önlemleri açıklar
5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve
sözlü ifade eder.
7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş
birliği içinde çalışır.
8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup
arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler.
9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel
okuma ile analiz eder.
10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı
düşünme yöntemlerini kullanır. 
11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma
sorusunu belirler.
12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi
ile çözüm üretir.
13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını
araştırır.
14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama
araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır.
15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi
geliştirir.
16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi
test eder.

9.Hafta Konularımız
Ölçme değerlendirme sınavı
Kazanımlarımız
1. Tasarım odaklı düşünme yaklaşımının ilkelerini ve
basamaklarını kullanır. 
2. İş yerinde sağlık ve güvenliği tehdit eden unsurları ve
giderici tedbirleri açıklar.
3.İş yerinde ortaya çıkabilecek kaza, yaralanma ve
yangınlara karşı alınması gereken tedbirleri açıklar.
4. Meslek hastalıklarının sebeplerini, alınması gereken
önlemleri açıklar
5. Bireysel olarak İSG ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6.. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında kendini yazılı ve
sözlü ifade eder.
7. İSG ile ilgili yapılan grup çalışmasında arkadaşları ile iş
birliği içinde çalışır.
8.İSG ile ilgili bir senaryo çerçevesinde kendisinin ve grup
arkadaşlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirler.
9.. İSG ile ilgili bir metindeki problem durumunu eleştirel
okuma ile analiz eder.
10. İSG ile ilgili bir problemi çözmek için tasarım odaklı
düşünme yöntemlerini kullanır. 
11.İSG ile ilgili bir problemin çözümü için kendi araştırma
sorusunu belirler.
12.İSG ile ilgili problemin çözümü için neden sonuç ilişkisi
ile çözüm üretir.
13. İSG ile ilgili bir problemin farklı çözüm yollarını
araştırır.
14.İSG ile ilgili problemin çözümü için farklı veri toplama
araçlarından (gözlem, görüşme vb.) uygun olanını kullanır.
15. İSG ile ilgili bir problemin çözümü için uygun prototipi
geliştirir.
16. İSG ile ilgili problemin çözümü için geliştirilen prototipi
test eder.

10.Hafta Konularımız
Öğrenme Birimi 3
3.1 Teknoloji Nedir?
3.2 İletişim Teknolojileri
Kazanımlarımız
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 
2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya
sözlü/sözsüz) kullanır.
3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü
iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini
tartışır.
4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde
çalışır.
5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel
dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder.
7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz
iletişim unsurları açısından analiz eder.
8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
problemleri çözer.
9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır.

11.Hafta Konularımız
3.3 Otonom Teknolojileri
Kazanımlarımız
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 
2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya
sözlü/sözsüz) kullanır.
3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü
iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini
tartışır.
4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde
çalışır.
5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel
dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder.
7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz
iletişim unsurları açısından analiz eder.
8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
problemleri çözer.
9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır.

12.Hafta Konularımız
3.4 Yapı Teknolojileri
Kazanımlarımız
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 
2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya
sözlü/sözsüz) kullanır.
3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü
iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini
tartışır.
4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde
çalışır.
5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel
dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder.
7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz
iletişim unsurları açısından analiz eder.
8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
problemleri çözer.
9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır.

13.Hafta Konularımız
3.5 Enerji Teknolojileri
Kazanımlarımız
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 
2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya
sözlü/sözsüz) kullanır.
3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü
iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini
tartışır.
4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde
çalışır.
5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel
dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder.
7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz
iletişim unsurları açısından analiz eder.
8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
problemleri çözer.
9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır.

14.Hafta Konularımız
3.6 Endüstriyel Dönüşüm
Kazanımlarımız
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 
2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya
sözlü/sözsüz) kullanır.
3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü
iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini
tartışır.
4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde
çalışır.
5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel
dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder.
7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz
iletişim unsurları açısından analiz eder.
8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
problemleri çözer.
9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır.

15.Hafta Konularımız
3.7 Endüstri Dönemleri
Kazanımlarımız
11. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 
2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya
sözlü/sözsüz) kullanır.
3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü
iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini
tartışır.
4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde
çalışır.
5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel
dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder.
7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz
iletişim unsurları açısından analiz eder.
8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
problemleri çözer.
9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır.

16.Hafta Konularımız
3.8 Öğrenme Birimi Değerlendirme 
Kazanımlarımız
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 
2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya
sözlü/sözsüz) kullanır.
3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü
iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini
tartışır.
4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde
çalışır.
5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel
dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder.
7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz
iletişim unsurları açısından analiz eder.
8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
problemleri çözer.
9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır.

17.Hafta Konularımız
Ölçme Değerlendirme Sınavı
Kazanımlarımız
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 
2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya
sözlü/sözsüz) kullanır.
3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü
iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini
tartışır.
4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde
çalışır.
5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel
dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder.
7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz
iletişim unsurları açısından analiz eder.
8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
problemleri çözer.
9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır.

18.Hafta Konularımız
Öğrenme birimleri Değerlendirme
Kazanımlarımız
1. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
farklı fikirleri ve düşünceleri dikkate alır. 
2. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilen yönergeye uygun iletişim araçlarını (yazılı ve/veya
sözlü/sözsüz) kullanır.
3. Teknolojinin kullanımı ile ilgili bir sunumda sözlü
iletişimi destekleyen sözsüz iletişim unsurlarının önemini
tartışır.
4. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde
çalışır.
5. Bireysel olarak teknolojik gelişmeler ve endüstriyel
dönüşüm ile ilgili fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır
6. Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
yapılan grup çalışmasında kendini ve öğrendiklerini yazıı ve sözlü ifade eder.
7. Teknolojinin kullanımı ile ilgili örnek bir videoyu sözsüz
iletişim unsurları açısından analiz eder.
8.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
problemleri çözer.
9.Teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm ile ilgili
verilenleri benzerlik ve farklılıklara göre sınıflandırır.

19.Hafta Konularımız

Öğrenme Birimi -4

Çevre  Koruma 
4.1 Bir Dünya Atık
4.2 Çevre Dostu Stratejiler

Kazanımlarımız
1. “Azalt, yeniden kullan, geri dönüştür” ilkeleri
çerçevesinde çevre ile ilgilı̇ kavramları açıklar.
2. İnsan faaliyetlerinin hava, su ve toprak kirliliğine
etkisini açıklar.
3. Her bireyin ürettiği atığın sorumluluğunu almasının ülke
ekonomisine ve yaban hayata katkısını araştırır.
4. Çevresindeki ve kendi oluşturduğu atıkların farkına
vararak geri dönüşüm süreçlerini açıklar.
5. Çevre koruma ile ilgili verilen senaryo çalışmasında
kendini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
6. Sahip olduğu değerlerin çevre korumaya yönelik
davranışlarına etkisini fark eder. 
7. Çevre koruma ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri
dikkate alır.
8. Grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile işbirliği içinde
çalışır.
9. Bireysel olarak çevre koruma ile ilgili fikirlerini
planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
10. Çevre koruma ile ilgili verilen problemin farklı çözüm
yollarını araştırır.
11. Çevre koruma ile ilgili verilenleri benzerlik ve
farklılıklara göre sınıflandırır.
12. Çevre koruma ile ilgili problemi çözmek için yenilikçi
düşünmeyle strateji geliştirir.
13. Çevre koruma ile ilgili metinlerdeki problem durumunu
eleştirel okuma ile analiz eder.

20.Hafta Konularımız
4.3 Okulumuz Atıklarının İncelenmesi
4.4 Yeşil Bir Fikrim Var 4.5 Öğrenme Birimi Değerlendirme
Kazanımlarımız
1. “Azalt, yeniden kullan, geri dönüştür” ilkeleri
çerçevesinde çevre ile ilgilı̇ kavramları açıklar.
2. İnsan faaliyetlerinin hava, su ve toprak kirliliğine
etkisini açıklar.
3. Her bireyin ürettiği atığın sorumluluğunu almasının ülke
ekonomisine ve yaban hayata katkısını araştırır.
4. Çevresindeki ve kendi oluşturduğu atıkların farkına
vararak geri dönüşüm süreçlerini açıklar.
5. Çevre koruma ile ilgili verilen senaryo çalışmasında
kendini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
6. Sahip olduğu değerlerin çevre korumaya yönelik
davranışlarına etkisini fark eder. 
7. Çevre koruma ile ilgili farklı fikirleri ve düşünceleri
dikkate alır.
8. Grup çalışmaları sırasında arkadaşları ile işbirliği içinde
çalışır.
9. Bireysel olarak çevre koruma ile ilgili fikirlerini
planlayarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
10. Çevre koruma ile ilgili verilen problemin farklı çözüm
yollarını araştırır.
11. Çevre koruma ile ilgili verilenleri benzerlik ve
farklılıklara göre sınıflandırır.
12. Çevre koruma ile ilgili problemi çözmek için yenilikçi
düşünmeyle strateji geliştirir.
13. Çevre koruma ile ilgili metinlerdeki problem durumunu
eleştirel okuma ile analiz eder.

21.Hafta Konularımız
Öğrenme Birimi 5 Girişimci Fikirler, İş Kurma ve Yürütme
5.1 Girişimciliğe İlk Adım 
Kazanımlarımız
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri
değerlendirir.
3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları
açıklar.
4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar.
5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar.
6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması
oluşturur.
7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı
hazırlar.
8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer
9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili
faaliyetlerini planlar.
10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans
değerlendirme süreçlerini planlar.
11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate
alır.
12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili
fikirlerini planlay
13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup
çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen
problemin farklı çözüm yollarını araştırır.
16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir.
17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin
çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları
dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar.
18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan
fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir

22.Hafta Konularımız
5.2 Bir Girişim Hikâyesi
Kazanımlarımız
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri
değerlendirir.
3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları
açıklar.
4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar.
5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar.
6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması
oluşturur.
7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı
hazırlar.
8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer
9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili
faaliyetlerini planlar.
10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans
değerlendirme süreçlerini planlar.
11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate
alır.
12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili
fikirlerini planlay
13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup
çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen
problemin farklı çözüm yollarını araştırır.
16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir.
17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin
çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları
dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar.
18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan
fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir

23.Hafta Konularımız
5.3 Fikirden Girişime
5.4 Havada Uçuşan Fikirler
Kazanımlarımız
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri
değerlendirir.
3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları
açıklar.
4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar.
5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar.
6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması
oluşturur.
7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı
hazırlar.
8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer
9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili
faaliyetlerini planlar.
10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans
değerlendirme süreçlerini planlar.
11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate
alır.
12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili
fikirlerini planlay
13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup
çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen
problemin farklı çözüm yollarını araştırır.
16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir.
17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin
çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları
dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar.
18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan
fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir

24.Hafta Konularımız
5.5 Yeni Bir İşletme
5.6 İşletme Ne İş Yapar?
Kazanımlarımız
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri
değerlendirir.
3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları
açıklar.
4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar.
5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar.
6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması
oluşturur.
7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı
hazırlar.
8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer
9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili
faaliyetlerini planlar.
10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans
değerlendirme süreçlerini planlar.
11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate
alır.
12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili
fikirlerini planlay
13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup
çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen
problemin farklı çözüm yollarını araştırır.
16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir.
17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin
çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları
dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar.
18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan
fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir

25.Hafta Konularımız
5.7 Pazarlama Karması
5.8 Yönetim Planı ve Stok Yöntemi
Kazanımlarımız
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri
değerlendirir.
3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları
açıklar.
4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar.
5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar.
6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması
oluşturur.
7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı
hazırlar.
8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer
9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili
faaliyetlerini planlar.
10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans
değerlendirme süreçlerini planlar.
11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate
alır.
12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili
fikirlerini planlay
13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup
çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen
problemin farklı çözüm yollarını araştırır.
16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir.
17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin
çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları
dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar.
18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan
fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir

26.Hafta Konularımız
5.9 Finans Yönetimi ve İnsan Kaynakları
5.10 Sahne Sizin
Kazanımlarımız
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri
değerlendirir.
3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları
açıklar.
4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar.
5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar.
6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması
oluşturur.
7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı
hazırlar.
8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer
9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili
faaliyetlerini planlar.
10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans
değerlendirme süreçlerini planlar.
11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate
alır.
12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili
fikirlerini planlar
13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup
çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen
problemin farklı çözüm yollarını araştırır.
16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir.
17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin
çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları
dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar.
18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan
fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir

27.Hafta Konularımız
5.11 Öğrenme Birimi Değerlendirme
Kazanımlarımız
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri
değerlendirir.
3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları
açıklar.
4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar.
5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar.
6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması
oluşturur.
7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı
hazırlar.
8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer
9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili
faaliyetlerini planlar.
10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans
değerlendirme süreçlerini planlar.
11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate
alır.
12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili
fikirlerini planlay
13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup
çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen
problemin farklı çözüm yollarını araştırır.
16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir.
17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin
çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları
dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar.
18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan
fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir

28.Hafta Konularımız
Ölçme Değerlendirme Sınavı
Kazanımlarımız
1. Girişimcilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2. Meslek grubuyla ilgili iş fikirleri oluşturarak bu fikirleri
değerlendirir.
3. İşletme ve işletme türleri ile ilgili temel kavramları
açıklar.
4. İşletme kurma süreci ile ilgili planlama yapar.
5. İşletmenin faaliyet alanını ve kapasitesini açıklar.
6. İşletmenin faaliyet alanına uygun pazarlama karması
oluşturur.
7. Yönetimin alt fonksiyonları doğrultusunda yönetim planı
hazırlar.
8. Kendi sektörüne uygun stok ve kalite yöntemini seçer
9. İşletmenin mali kaynaklarını ve finans yönetimi ile ilgili
faaliyetlerini planlar.
10. İşletmenin personel bulma, işe alma ve performans
değerlendirme süreçlerini planlar.
11. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili farklı fikirleri dikkate
alır.
12. Bireysel olarak girişimcilik ve iş kurma ile ilgili
fikirlerini planlay
13. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili yapılan grup
çalışmasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
14. Girişimcilik ve iş kurma ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
14. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen
problemin farklı çözüm yollarını araştırır.
16. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensiplerini dikkate alarak değerlendirir.
17. Girişimcilik, iş kurma ve yürütme ile ilgili problemin
çözümü için farklı bakış açılarını ve olası paydaşları
dikkate alarak neden sonuç ilişkisi kurar.
18. Küçük ölçekli bir işletme kurulabilmesi için gerekli olan
fizibilite çalışmasının prototipini geliştirir
28.Hafta Örnek sınav Soruları
28..Hafta Örnek Cevap Anahtarı
1.Hafta Konularımız
Öğrenme Birimi 6 Fikrî ve Sınai Mülkiyet Hakları
6.1 Kendi Oyunumuzu Tasarlıyoruz
6.2 Bu Orijinal mi?
Kazanımlarımız
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri
kavramlarını açıklar. 
2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve
başvuru süreçlerini açıklar.
3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar.
4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai
haklar çerçevesinde açıklar.
5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar.
6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil
sürecini açıklar.
7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar.
8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil 
süreçlerini açıklar
9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve
düşünceleri dikkate alır.
10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan
çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi
çözer.
14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar.
15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir.

30.Hafta Konularımız
6.3 Logonu Oluştur, Markanı Büyüt!
Kazanımlarımız
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri
kavramlarını açıklar. 
2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve
başvuru süreçlerini açıklar.
3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar.
4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai
haklar çerçevesinde açıklar.
5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar.
6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil
sürecini açıklar.
7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar.
8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil 
süreçlerini açıklar
9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve
düşünceleri dikkate alır.
10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan
çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi
çözer.
14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar.
15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir.

31.Hafta Konularımız
6.4 Bu Kimin Fikri?
Kazanımlarımız
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri
kavramlarını açıklar. 
2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve
başvuru süreçlerini açıklar.
3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar.
4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai
haklar çerçevesinde açıklar.
5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar.
6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil
sürecini açıklar.
7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar.
8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil 
süreçlerini açıklar
9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve
düşünceleri dikkate alır.
10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan
çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi
çözer.
14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar.
15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir.

32.Hafta Konularımız
6.5 Bilginin Kaynağını Biliyorum
Kazanımlarımız
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri
kavramlarını açıklar. 
2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve
başvuru süreçlerini açıklar.
3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar.
4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai
haklar çerçevesinde açıklar.
5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar.
6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil
sürecini açıklar.
7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar.
8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil 
süreçlerini açıklar
9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve
düşünceleri dikkate alır.
10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan
çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi
çözer.
14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar.
15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir.

33.Hafta Konularımız
6.6 Bana Bir Yer Söyle, Sana Coğrafi İşaretini Söyleyeyim
Kazanımlarımız
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri
kavramlarını açıklar. 
2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve
başvuru süreçlerini açıklar.
3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar.
4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai
haklar çerçevesinde açıklar.
5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar.
6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil
sürecini açıklar.
7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar.
8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil 
süreçlerini açıklar
9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve
düşünceleri dikkate alır.
10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan
çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi
çözer.
14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar.
15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir.

34.Hafta Konularımız

6.7 Öğrenme Birimi Değerlendirme

Kazanımlarımız
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri
kavramlarını açıklar. 
2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve
başvuru süreçlerini açıklar.
3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar.
4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai
haklar çerçevesinde açıklar.
5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar.
6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil
sürecini açıklar.
7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar.
8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil 
süreçlerini açıklar
9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve
düşünceleri dikkate alır.
10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan
çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi
çözer.
14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar.
15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir.

35.Hafta Konularımız

Ölçme Değerlendirme Sınavı

Kazanımlarımız
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri
kavramlarını açıklar. 
2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve
başvuru süreçlerini açıklar.
3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar.
4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai
haklar çerçevesinde açıklar.
5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar.
6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil
sürecini açıklar.
7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar.
8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil 
süreçlerini açıklar
9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve
düşünceleri dikkate alır.
10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan
çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi
çözer.
14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar.
15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir.
35.Hafta Örnek Sınav Soruları
35.Hafta  Cevap Anahtarı
Örnek Sınav Soruları- 2 Klasik sorular
Örnek Sınav Soruları -2 Cevap Anahtarı
36.Hafta Konularımız

Yıl Sonu değerlendirme

Kazanımlarımız
1. Fikrî hak, sınai hak, telif hakkı ve fikir ürünleri
kavramlarını açıklar. 
2. Patent ve faydalı model ile ilgili tanımları, hakları ve
başvuru süreçlerini açıklar.
3. Endüstriyel tasarım ve patent arasında ilişki kurar.
4. Fikirlerin ürüne dönüşme süreçlerini fikrî ve sınai
haklar çerçevesinde açıklar.
5. Patent veri tabanının kullanımını açıklar.
6. Marka ile ilgili tanımları, hakları, başvuru ve tescil
sürecini açıklar.
7. Bilim, edebiyat ve sanat eserleri ile ilgili hakları açıklar.
8. Coğrafi işaretler ile ilgili tanımları, hakları ve tescil 
süreçlerini açıklar
9. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili farklı fikir ve
düşünceleri dikkate alır.
10. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili grup çalışmaları
sırasında arkadaşları ile iş birliği içinde çalışır.
11. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili yapılan
çalışmalar sırasında kendini yazılı ve sözlü ifade eder.
12. Bireysel olarak fikirlerini planlayarak kendi
öğrenmesinin sorumluluğunu alır.
13. Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen problemi
çözer.
14 .Anahtar kelimeler kullanarak kaynak taraması yapar.
15.Fikrî ve sınai mülkiyet hakları ile ilgili verilen metni
evrensel etik prensipleri dikkate alarak değerlendirir.

Hiç yorum yok

Tema resimleri Deejpilot tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.