SEÇMELİ TEMEL HUKUK BİLGİSİ DERSİ HAFTALIK PROGRAMI VE VİDEOLARI
1.HAFTA |
KAZANIMLAR KONULAR 1. ÜNİTE: HAKLARIMIZI, BORÇLARIMIZI VE YÜKÜMLÜLÜKLERİMİZİ BİLİYOR MUYUZ?
1.1. Hak, borç ve yükümlülük kavramlarını açıklar. |
2.HAFTA | a) Öğrencilerin gruplara ayrılmaları sağlanır. Günlük hayat içerisinde sahip oldukları hakların, borç ve yükümlülüklerin neler olabileceğini düşünmeleri, gerekli gözlem ve araştırmaları yapmaları bunları listelemeleri istenir. Hazırladıkları listeleri sınıfta arkadaşlarıyla paylaşmaları istenir.
b) Hak, borç ve yükümlülüklerin ortaya çıkmasında etkili olan olay, olgu ve durumların sosyal ekonomik
ve siyasi etkileri üzerinde durulur. |
3.HAFTA | 1.2. Hakların kaynağını ve dayanağını örneklerle açıklar.
a) Öğrencilerden haklarımızın sınırlarını belirleyen yasalara uygun olarak davranmanın toplumsal düzenin uyum içerisinde devamına katkısını ifade eden bir kompozisyon yazması istenir. Yazılan yazıların sınıfta okunarak paylaşılması istenir.
b) Yasal dayanağı olmayan bir menfaatin hak sayılıp sayılamayacağı konusunda bir münazara düzenlenir.
Münazarada savlara yönelik öne sürülen gerekçelerin geçerliliğine sınıfça karar vermeleri münazarada varılan sonuç gerekçeleri ile panoda sergilenmesi istenir. |
4.HAFTA | 1.3. Hakların kazanılmasını sağlayan yolları ve kaybedilmesine yol açan durumları örneklendirir.
a) Öğrencilerden hukuki çerçevede hakların kazanılması ve kaybedilmesi hakkında bir poster hazırlamaları istenir.
b) Hakların kazanılması ve kaybedilmesi konularının her birini kapsayacak şekilde bireylere düşen sorumluluklar üzerinde durulur.
c) Türkiye İnsan Hakları Eşitlik Kurumu (TİHEK) görev ve çalışma alanlarına değinilir. |
5.HAFTA | 1.4. Hakların kazanılmasında, iyi niyet kullanılmasında dürüstlük kuralının önemini açıklar.
Öğrencilerin gruplara ayrılmaları sağlanır. Gruplardan birinin hakların kazanımını hukuken geçerli kılacak olan iyi niyet davranışı içeren ve içermeyen örnek olaylar; gruplardan diğerinin ise hakların kullanılmasında hukuken dikkat edilmesi gerekli olan dürüstlük davranışı içeren ve içermeyen örnek olaylar oluşturmaları istenir. Bu örnek olaylar üzerinden sınıf ortamında soru-cevap etkinliği yapmaları sağlanır. Etkinlikte öğrencilerin oluşturduğu örnek olayı sınıfla paylaşmaları sağlanır. Hemen ardından diğer öğrencilere “Sizce bu hak, hukuken kazanılmış mı, neden?” ya da “Sizce bu hakkın kullanımında hak sahibi hukuka uygun hareket etmiş mi, nasıl?” soruları yöneltilir. |
6.HAFTA | 1.5. Hakları, sınıflandırma gerekçelerine göre karşılaştırır.
a) Medeni Kanun’umuzda yer alan özel haklarımızın neler olduğu, bunların hangi kriterlere göre hangi sınıflandırmaya dâhil edildiği ve bu haklara saygı göstermenin önemi üzerinde durulur. b) Öğrencilerden Anayasamızda yer alan haklarımızın neler olduğunu ve bunların gündelik faaliyet alanına göre nasıl sınıflandırıldığını araştırmaları istenir. Yapılan araştırmanın sonunda her öğrenci bir anayasal hakkı temsil edecek şekilde kendisini tanımlayacak küçük ipuçları vererek her verdiği ipucundan sonra sınıfa “Beni tanıdınız mı?” diye sorar, doğru cevap alamazsa yeni bir ipucu verir ve yine “Beni tanıdınız mı?” sorusunu sınıfa yöneltir. Böylelikle tartışma ortamı sağlanır. |
7.HAFTA | 1.8. Borç ilişkisinden doğan haklarını günlük hayatta etkili kullanabilme yollarını açıklar.
Sınıftaki öğrencilerin beşerli gruplara ayrılması sağlanır. Grup üyelerinin her birinden, borç ilişkisinden doğan haklardan bir tanesini seçerek araştırma yapması istenir. Gruplarda aynı konuyu araştıran öğrencilerin bulundukları gruplardan ayrılarak konu bazlı birleşip yeni bir grup oluşturmaları sağlanır. Bu aşamada öğrencilerden konuyu kendi aralarında pekiştirip, eksiklerini tamamlayıp irdelemeleri istenir. Daha sonra her öğrencinin ilk başta oluşturulmuş olan gruplarına dönerek kendi konularını grup içerisindeki diğer arkadaşlarına anlatması istenir. Böylece her öğrencinin tüm konular hakkında öğrenmelerinin gerçekleştirilmiş olması sağlanır. |
8.HAFTA | 1.6. Hakların sınırlandırılma durumlarını açıklar.
Öğrencilerden Anayasamızda yer alan haklarımızın hangi durumlarda nasıl ve ne ölçüde sınırlandırılabileceği, yapılacak olan sınırlandırmaların amacının, kapsamının ve dayanağının neler olduğu hususunda bir araştırma yapmaları ve yaptıkları araştırma sonuçlarını sınıfta paylaşmaları istenir. 1.7. Borç ilişkisinin unsurlarını açıklar.
Öğrencilerden günlük hayatta karşılaştıkları ya da deneyimledikleri borç ilişki durumlarını sınıf ortamında paylaşmaları istenir.
|
9.HAFTA | 1.DEĞERLENDİRME SINAVI |
10.HAFTA | 1.8. Borç ilişkisinden doğan haklarını günlük hayatta etkili kullanabilme yollarını açıklar.
Sınıftaki öğrencilerin beşerli gruplara ayrılması sağlanır. Grup üyelerinin her birinden, borç ilişkisinden doğan haklardan bir tanesini seçerek araştırma yapması istenir. Gruplarda aynı konuyu araştıran öğrencilerin bulundukları gruplardan ayrılarak konu bazlı birleşip yeni bir grup oluşturmaları sağlanır. Bu aşamada öğrencilerden konuyu kendi aralarında pekiştirip, eksiklerini tamamlayıp irdelemeleri istenir. Daha sonra her öğrencinin ilk başta oluşturulmuş olan gruplarına dönerek kendi konularını grup içerisindeki diğer arkadaşlarına anlatması istenir. Böylece her öğrencinin tüm konular hakkında öğrenmelerinin gerçekleştirilmiş olması sağlanır. |
11.HAFTA | 1.9. Borcun konusu ile borcun kaynaklarını ilişkilendirir.
Borcun kaynakları ile borcun “hukuki işlem, haksız fiil ve sebepsiz zenginleşme” konuları üzerinde durulur. Öğrencilerden bu konular ile günlük hayatta deneyimledikleri ya da gözlemlemiş oldukları farklı borç konularını içeren durumları ilişkilendirmeleri istenir.
|
12.HAFTA | 1.10. Borç ilişkisini ortadan kaldıran durumların muhataplarına (borçlu ve alacaklı) etkilerini değerlendirir.
a) Borç ilişkisini sona erdiren sebeplerin neler olduğu konusu üzerinde durulur. b) Öğrenciden borçlu ve alacaklı taraflar açısından karşılaşılabilecek muhtemel risk durumlarının neler olabileceğini tespit etmesi istenir. Bu risk durumlarının gerçekleşmesi hâlinde riskin oluşturacağı zararın nasıl giderilebileceğini açıklayan bir rapor oluşturmaları istenir. Oluşturdukları raporlarda yer verdikleri değişik fikirleri sınıf ortamında paylaşması sağlanır.
|
13.HAFTA | 1.11. Sözleşme türlerini açıklar.
a) Kanundan doğan “iş sözleşmesi, üyelik sözleşmesi, satış sözleşmesi, lisans sözleşmesi’’ türlerinin içerikleri üzerinde durulur.
b) Öğrencilerden sözleşme türlerine uygun örnekler oluşturması istenir.
|
14.HAFTA | 2. ÜNİTE: HAKLARIMIZI KORUYABİLİYOR MUYUZ?
2.1. Adli ve idari mercileri açıklar.
a) Öğrenciler, ülkemizdeki mahkemelerin Cumhuriyet Başsavcılıkları ve İcra Dairelerinin kuruluş, işleyiş ve görev alanlarıyla ilgili araştırma yapar. Öğrencilerden yargılama alanlarına göre mahkemelere yönelik kavram haritası oluşturması ve yaptığı araştırmaların sonuçlarını sınıf ortamında sunum yaparak anlatması istenir. b) Öğrencilerden ülkemizdeki Kamu Denetçiliği, TBMM Dilekçe Komisyonu, CİMER ve Tüketici Hakem Heyetinin kuruluş, işleyiş ve görev alanlarıyla ilgili araştırma yapması istenir. Öğrencilerin yaptığı araştırmaların sonuçlarına yönelik sınıfta sunum yapmaları sağlanır. c) Ülkemizde idari mercilere yönelik açılan dava örneklerinden sınıfa getirilerek incelenmesi sağlanır.
|
15.HAFTA | 2.2. Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerini açıklar. a) Öğrencilerden ülkemizdeki arabuluculuk ve uzlaşma kurumlarının kuruluş, işleyiş ve görev alanlarıyla ilgili araştırma yapmaları istenir. Yaptıkları araştırmaların sonuçlarını sınıfta paylaşmaları sağlanır. b) Öğrencilerden arabuluculuk ve uzlaştırma kurumları arasındaki farkları şema çizerek göstermeleri istenir. 2.3. Dilekçe türlerini sınıflandırır. a) Dilekçe türlerinin tanımları üzerinde durulur. b) Öğrencilerden ülkemizdeki mahkemelere yazılan şikâyet dilekçeleri, dava dilekçeleri, itiraz dilekçelerine örnek teşkil edebilecek farklı içeriklerde araştırma yapmaları istenir. Yaptıkları araştırmalardan, içerikleri ilgilerini çeken dilekçe örneklerini sınıfta paylaşmaları istenir. c) Öğrencilerden dilekçe türlerini şema çizerek göstermeleri istenir. |
16.HAFTA | 2.3. Dilekçe türlerini sınıflandırır.
a) Dilekçe türlerinin tanımları üzerinde durulur.
b) Öğrencilerden ülkemizdeki mahkemelere yazılan şikâyet dilekçeleri, dava dilekçeleri, itiraz dilekçelerine örnek teşkil edebilecek farklı içeriklerde araştırma yapmaları istenir. Yaptıkları araştırmalardan, içerikleri ilgilerini çeken dilekçe örneklerini sınıfta paylaşmaları istenir.
c) Öğrencilerden dilekçe türlerini şema çizerek göstermeleri istenir. |
17.HAFTA | 2.DEĞERLENDİRME SINAVI |
18.HAFTA | 2.SINAV DEĞERLENDİRME ARA TATİLE GİRİŞ |
19.HAFTA | 2.4. UYAP Vatandaş Portalı’nı kullanır.
a) Öğrencilerden ülkemizdeki UYAP Vatandaş Portalı’nın kuruluşu, işleyiş ve görev alanlarıyla ilgili araştırma yapmaları ve ulaştıkları sonuçları sınıfta paylaşmaları istenir. b) Öğrencilere UYAP Vatandaş Portalı kullanımı ile ilgili slayt veya video izletilir. c) Öğrencilerin UYAP Vatandaş Portalı uygulamasını sınıf ortamında indirmeleri ve kendi portallarına giriş yapmaları sağlanır.
2.5. Tebligatı ve elektronik tebligatı tanımlar. a) Öğrencilerden ülkemizdeki tebligat usul ve esasları, tebligat belgeleri, elektronik tebligat yöntemleri ve işleyiş ile ilgili, bu konuda görev yapanların görev alanlarıyla ilgili araştırma yapması istenir. b) Elde edilen bilgiler doğrultusunda öğrencilerin birer tebligat örneği hazırlamaları sağlanır. c) Tebligat örnekleri sınıfta tahtaya asılır ve öğrencilerin kendi hazırladıkları örneklerle diğer örnekleri karşılaştırmaları istenir. Eksik var ise hazırlamış oldukları dilekçenin eksiklerinin giderilmesi sağlanır. |
20.HAFTA | 2.6. Adli yardım hizmetlerini açıklar.
a) Öğrencilerden ülkemizdeki Adli Yardım Hizmetleri ve KADES uygulamasının kuruluşu ve görevleri hakkında araştırma yapmaları ve bu kuruluşların faaliyetlerine yönelik imkânlar dâhilinde gözlem yapmaları ulaştıkları sonuçları sınıfta paylaşılması istenir.
b) Öğrencilerin ulaştıkları sonuçların sınıfta paylaşılması istenir.
c) Öğrencilerin olası durumlar için senaryo oluşturup sınıfta canlandırmaları sağlanır.
ç) KADES uygulamasını sınıf ortamında indirmeleri ve kullanım aşamalarına yönelik tanıtım videosu izlemeleri sağlanır. |
21.HAFTA | 2.7. Konusu Özel Hukuk’a aykırı olarak oluşmuş haksız fiillerde başvuru yollarını açıklar.
a) Öğrencilerden hukuka aykırı bir fiile maruz kalındığında, hakkın yenildiğinde ya da suç işlenildiğini düşündüklerinde hukuk mahkemelerine dava açma şartlarını ve bu konuyla ilgili yetkili mahkemeleri araştırmaları ve sonuçları sınıfta paylaşmaları istenir. b) Öğrencilerden hukuk mahkemelerine dava açma şartlarını kapsayan afişler oluşturmaları ve afişleri sınıf panosuna asmaları istenir. c) Öğrencilerden hukuk mahkemelerinde dava açmaya yönelik hazırlanmış bir dilekçe örneği tanıtmaları istenir.
|
22.HAFTA | 2.8. Konusu Ceza Kanunu’na göre suç olarak tanımlanmış fiillerde, başvuru yollarını örnekle açıklar. a) Öğrencilerden hukuka aykırı bir fiile maruz kalındığında, hakkın yenildiğinde ya da suç işlenildiğini düşündüklerinde ceza mahkemelerine dava açma şartlarını ve yetkili mahkemeleri araştırarak sonuçları sınıfta paylaşmaları istenir. b) Öğrencilerin ceza mahkemelerine dava açma şartlarını kapsayan afişler oluşturmaları ve sınıf panosuna asmaları sağlanır. c) Öğrencilerden ceza mahkemelerinde dava açmaya yönelik hazırlanmış bir dilekçe örneği tanıtmaları istenir. |
23.HAFTA | 2.9. Takip Hukuku (İcra - İflas Hukuku) belgelerini örneklerle açıklar. a) Öğrencilerden Takip Hukuku belge örneklerini inceleyip araştırmaları istenir. Belgeler arasındaki farkları ve benzerlikleri şema çizerek göstermeleri sağlanır. b) Oluşturulan şema ve örneklerden hareketle öğrencilerin Takip Hukuku belge ve türlerini tanımaları sağlanır. Konuyla ilgili afiş hazırlamaları istenir. Afişlerde Takip Hukuku belgelerinin önemine vurgu yapmaları istenir. Afişlerin sınıf panosuna asılması sağlanır. |
24.HAFTA | 2.10. İdarenin hukuka aykırı eylem ve işlemlerine karşı yargı yollarına başvurmayı açıklar. Öğrencilerden idare mahkemeleri ve vergi mahkemelerinin kuruluşu ve görevleri hakkında araştırma yapmaları, imkânlar dâhilinde çevresindeki idari mahkemeler ve vergi mahkemelerini gözlemlemeleri istenir. Öğrencilerin araştırma ve gözlemlerinden yararlanarak bu mahkemelerin işleyiş şeklini sınıfta paylaşmaları sağlanır. |
25.HAFTA | 2.11. Mahkeme karar türlerini tanımlar. a) Öğrencilerden ülkemizdeki mahkemelerde verilen karar türlerinin örnekleri üzerinden mahkeme kararlarının içerikleri ile ilgili araştırma yapmaları istenir. Yaptıkları araştırma sonuçlarını sınıfta paylaşmaları sağlanır. b) Öğrencilerden paylaştığı örnekler üzerinden mahkeme karar türlerine yönelik tanımlama yapması istenir. Öğrencilerin konuyla alakalı afiş hazırlaması ve sınıf panosunda bu afişlere yer vermesi sağlanır. 2.12. Kanun yollarına başvurma ile ilgili bilgi edinir. a) Öğrencilerden ülkemizdeki istinaf ve temyiz mahkemelerinde verilen karar türlerinin içerikleri ve örnekleri ile ilgili araştırma yapmaları, yaptıkları araştırma sonuçlarını karşılaştırarak sınıfta paylaşmaları istenir. b) Öğrenciler paylaşılan örnekler üzerinden mahkeme karar türlerine yönelik tanımlama yapar, bu tanımlamalardan yola çıkarak konuyla alakalı afiş hazırlar ve sınıf panosunda bu afişleri paylaşır. |
26.HAFTA | 3.DEĞERLENDİRME SINAVI |
27.HAFTA | 2.13. Anayasa Mahkemesine (AYM) bireysel başvuru yollarını açıklar. a) Öğrencilerden AYM’ye bireysel başvuru örnekleri ile ilgili araştırma yapmaları istenir. Yapılan araştırma sonuçlarının sınıf ortamında paylaşılması sağlanır. b) Öğrencilerin bulduğu örnekleri ve bu örneklerde verilen kararları sınıf ortamında karşılaştırarak yorumlamaları sağlanır. c) Öğrencilerin başvuru şartları ile ilgili afişler hazırlamaları ve afişleri sınıf panosunda paylaşmaları sağlanır. ç) Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM)’ ne bireysel başvuru yollarına değinilir. |
28.HAFTA | 3. ÜNİTE: FARAZİ DAVA UYGULAMASINA SEN DE KATILIR MISIN?
3.1. İş Hukuku kapsamında “mobbing” konulu farazi dava dosyası hazırlar.
a) Öğrencilerin gruplara ayrılmaları sağlanır. “İş yerinde mobbing” nedenlerini inceleyerek süreç ile ilgili bilgi toplayıp konu hakkında elde ettikleri verilerden yararlanarak bu alanda verilen kararları değerlendirip farazi bir dava dosyası hazırlamaları istenir.
b) Öğrencilerin hazırladıkları dava dosyası üzerinden farazi olarak hâkim, avukat, zabıt kâtibi, mübaşir, mobbing uygulayan(mobber), mobbing mağduru, mobbing izleyicileri vb. roller alarak “iş yerinde mobbing” olgusuna ait kavramları terminolojiye uygun kullanarak eğitsel açıdan sakıncalı olmayacak bir oyun sergilemeleri sağlanır.
c) “İş yerinde mobbing” hakkındaki olay ve olgular vurgulanır. Öğrencilerden sınıf ortamında, iş yerlerinde yaşanan olay ve olgulardan hareketle iş yerinde uyulması gereken etik ilkelerin etkinliğinin tartışılması istenir. 3.2. Miras Hukuku kapsamında “Mirasın Reddi (Reddi Miras)Talebi” konulu dava dilekçesi hazırlar. a) Öğrencilerden mirasın reddi dilekçesi ve onun doldurulma usullerini dikkate alarak ilgili mercilere sunulmak üzere farazi dilekçe hazırlaması istenir. b) Öğrencilerden hazırladıkları farazi dilekçenin Miras Hukuku terminolojisine uygun olup olmadığını kontrol etmesi istenir. |
29.HAFTA | 3.3. Veraset belgesini (Mirasçılık belgesi) temin edebilme yollarını açıklar.
Öğrencilerden ilgili merciye sunulacak “veraset belgesi” talebi içerikli dilekçe örneğini hukuk terminolojisine uygun olarak yazmaları istenir.
3.4. Tüketici Hukuku kapsamında “malın ya da hizmetin ayıplı olması hâlinde” tüketicinin yapabileceklerini açıklar. a) Tüketiciyi bilgilendirmeye ve korumaya yönelik yasalar, tüketicinin başvurabileceği resmî kurum ve kuruluşlar vurgulanır. Bu kuruluşlara başvurma yöntemleri açıklanır. b) Öğrencilerden, tüketicilerin karşılaşmış olduğu problemleri hukuki terminolojiye uygun olarak nasıl çözebileceklerini sınıfta tartışmaları istenir. Elde ettikleri çözüm yöntemlerini raporlaştırmaları sağlanır. |
30.HAFTA | 3.5. Vergiyi ve vergiyle ilgili temel kavramları açıklar.
a) Öğrencilerden vergi ile ilgili kavramlardan daha önce hangilerini duyduğunu ve bunların nerede kullanıldığının açıklanması istenir.
b) Kamu hizmetlerinin karşılanabilmesi için verginin önemi vurgulanır.
c) Vergi konusunda devlet tarafından elektronik ortamda sunulan hizmetler vurgulanır.
ç) Öğrencilerden “Güçlü devlet, mutlu toplum için vergiler gerekli midir?”, “Vergiler ne için gereklidir?” sorularının tartışılması istenir ve varılan sonuçların sloganlara dönüştürülüp okul panosunda sergilenmesi sağlanır.
3.6. Ceza Hukuku kapsamında şikâyet işlemleri sürecini açıklar. Öğrencilerden şikâyet dilekçesi doldurma usulleriyle ilgili edindikleri bilgileri dikkate alarak ilgili mercilere sunulmak üzere hukuki terminolojiye uygun bir şikâyet dilekçesi doldurması istenir. |
31.HAFTA | 3.7. Bilişim suçları kapsamında “siber zorbalık” konusu ile ilgili farazi dava dosyası hazırlar. a) Öğrencilerin gruplara ayrılmaları sağlanır. Öğrencilerden ülkemizdeki ‘’siber zorbalık’’ kapsamında, ‘’sosyal medyada başkasına ait profili ele geçirerek bundan maddi menfaat elde etme’’ suçuna ait dava süreciyle ilgili bilgi toplayıp, bu konu hakkında elde ettikleri verilerden yaralanıp, kararları değerlendirip farazi bir dava dosyası hazırlamaları istenir. b) Hazırladıkları bu dava dosyası üzerinden öğrencilerin; farazi olarak hâkim, müşteki, sanık, müşteki vekili, müdafi, zabıt kâtibi, mübaşir vb. rolleri alarak, bilişim hukukuna ilişkin “siber zorbalık” kavramlarını terminolojiye uygun kullanarak eğitsel açıdan sakıncalı olmayacak bir oyun sergilemeleri sağlanır. c) Öğrencilerin farazi dava süreci sonunda siber zorbalığın yarattığı olumsuz sonuçları ve siber zorbalığa karşı alınabilecek önlemleri tartışmaları ve ulaştıkları ortak fikirleri sınıfta paylaşmaları sağlanır. |
32.HAFTA | 3.8. Ceza Hukuku kapsamında mal varlığına karşı işlenen basit hırsızlık suçu konusu ile ilgili farazi dava dosyası hazırlar.
a) Öğrencilerden ilgili mercilere sunulmak üzere Türk Ceza Kanunu’na göre mal varlığına karşı işlenen suçlardan basit hırsızlık konulu bir şikâyet dilekçesini hukuki terminolojiye uygun olarak doldurması istenir.
b) Öğrencilerden Türk Ceza Kanunu’na uygun olarak basit hırsızlık suçu hakkında kendilerine verilen, eğitsel açıdan sakıncalı olmayan hikâye üzerinden müşteki, şüpheli, uzlaştırmacı vb. roller alarak bir
“uzlaştırma canlandırması” istenir.
3.9. Türk Ceza Hukuku kapsamında hayata ve vücut dokunulmazlığına karşı işlenen “ihmali davranışla kasten yaralama” suçu ile ilgili farazi dava dosyası hazırlar. a) Öğrencilerin gruplara ayrılmaları sağlanır. Öğrencilerden ülkemizdeki ihmali davranışla kasten yaralama suçunun dava süreciyle ilgili bilgi toplayıp, konu hakkında elde ettikleri verilerden yaralanıp, kararları değerlendirip farazi bir dava dosyası hazırlaması istenir. b) Öğrencilerin hazırladıkları bu dava dosyası üzerinden farazi olarak hâkim, avukat, müşteki (şikâyetçi), şüpheli, müdafi, zabıt kâtibi, mübaşir vb. rolleri alarak, ceza hukukuna ilişkin basit yaralama suçunun unsurlarını terminolojiye uygun kullanarak eğitsel açıdan sakıncalı olmayacak bir oyun sergilemeleri sağlanır. |
33.HAFTA | 3.10. Türk Ceza Hukuku kapsamında kişi hürriyetine karşı işlenen suçlardan “tehdit ve şantaj” suçu ile ilgili farazi dava dosyası hazırlar. a) Öğrencilerin gruplara ayrılmaları sağlanır. Öğrencilerden ülkemizde kişi hürriyetine karşı işlenen ‘’mesaj yoluyla şantaj’’ suçunun dava süreciyle ilgili bilgi toplayıp, konu hakkında elde ettikleri verilerden yararlanarak kararları değerlendirip farazi bir dava dosyası hazırlaması istenir. |
34.HAFTA | b) Öğrencilerin hazırladıkları bu dava dosyası üzerinden farazi olarak hâkim, avukat, müşteki (şikâyetçi), şüpheli, müdafi, zabıt kâtibi, mübaşir vb. rolleri alarak, ceza hukukuna ilişkin basit yaralama suçunun unsurlarını terminolojiye uygun kullanarak eğitsel açıdan sakıncalı olmayacak bir oyun sergilemeleri sağlanır. |
35.HAFTA | 4.DEĞERLENDİRME SINAVI |
36.HAFTA | SINAV SONUÇLARI DEĞERLENDİRME |
Hiç yorum yok